Το Λιμάνι της πόλης της Κέρκυρας είναι το κύριο Λιμάνι του νησιού καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των βόρειων παραλίων της πόλης και αποτελεί την κύρια πύλη ανεφοδιασμού του νησιού με αγαθά, την πρώτη για διακίνηση ανθρώπων και την δευτερη για την διακίνηση τουριστών .
Η αναπτυξιακή δυναμική του Λιμανιού της Κέρκυρας συνδέεται ευθέως με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουριστικού τομέα , κύρια με την κρουαζιέρα αλλά και με το γιώτιγκ.
Κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013 έχουν ήδη ενταχθεί και είναι στο στάδιο της αποπεράτωσης τα ακόλουθα έργα :
- Για τον τομέα κρουαζιέρας η επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 430 μ. με προϋπολογισμό 18.384.700€. Η επέκταση θα δώσει την δυνατότητα παραβολής ακόμη 2 έως 3 κρουαζιερόπλοιων.
- Για τον τομέα του γιώτιγκ η κατασκευή τουριστικού καταφυγίου περίπου 80 θέσεων για μικρά και μεσαία σκάφη στο παλιό λιμάνι της Κέρκυρας (θέση Σπηλιά) ουσιαστικά μέσα στην καρδιά της πόλης με προϋπολογισμό 11.730.009 €.
- Ο υπήνεμος Ανατολικός μόλος στον οποίο μα μεταφερθούν οι γραμμες εσωτερικού ώστε να διαχωριστούν πλήρως οι λειτουργίες του λιμανιού για καλύτερη εξυπηρέτηση και των δύο (Κρουαζιέρα και πορθμειακές γραμμές), με προϋπολογισμό 10.102.608 €.
- Η απόκτηση πιστοποιητικού περιβαλλοντικής διαχείρισης του Λιμανιού (EMAS) σαν πρώτο βήμα ώστε το λιμάνι να χαρακτηριστεί «Πράσινο Λιμάνι».
- Ο στρατηγικός στόχος για το μέλλον είναι η προσέλκυση ακόμη περισσοτέρων κρουαζιερόπλοιων και η επιλογή της Κέρκυρας ως λιμανιού εναρξης και λήξης κρουαζιερών (home port).
Ο στόχος αυτός συνεπάγεται :
- Την συνεχή βελτίωση των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης και ασφαλείας ώστε να επιταχύνεται η κίνηση των επισκεπτών μέσα στο λιμάνι.
- Την συνεργασία με τους τοπικούς φορείς ώστε να βελτιωθεί η εικόνα της Κέρκυρας ως προορισμού.
- Την προβολή των θετικών στοιχείων του νησιού και του λιμανιού (Διεθνές αεροδρόμιο, πόλη μνημείο ΟΥΝΕΣΚΟ, φυσική ομορφιά, ξενοδοχειακή υποδομή) σε σχέση με την κρουαζιέρα.
Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία ώστε το λιμάνι της Κέρκυρας αλλά και τα υπόλοιπα λιμάνια δικαιοδοσίας ΟΛΚΕ να δανειοδοτηθούν για υδατοδρόμια (εγκατάσταση υδροπλάνων). Τα οποία θα δώσουν ώθηση τόσο στην κρουαζιέρα όσο Γενικότερα και στον τομέα του Τουρισμού.
Μεσοπρόθεσμα και εφ όσον η επισκεψιμότητα από κρουαζιερόπλοια συνεχίζει να αυξάνεται θα χρειαστεί ένας δεύτερος επιβατικός σταθμός πάνω στην προβλήτα με σύστημα σύνδεσης με το πλοίο (τύπου φυσούνας αεροδρομίου) για να βελτιωθούν οι συνθήκες από-επιβίβασης των επισκεπτών.
Στον τομέα του γιώτιγκ η κατασκευή εγκατάστασης ελλιμενισμού (μαρίνας) για σουπερ γιώτ (30 έως 145 μ. μήκους) και μικρά κρουαζιερόπλοια.
Στον τομέα της προβολής η συμμετοχή του ΟΛΚΕ σε διεθνής εκθέσεις κρουαζιέρας και η πίεση στους τοπικούς φορείς ώστε να συμμετάσχουν και αυτοί στην προβολή του νησιού ως προορισμού κρουαζιέρας.
Με την ολοκλήρωση των έργων θα διαμορφωθεί ένα σύγχρονο λιμενικό συγκρότημα,ικανό να ανταποκριθεί πλήρως στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες στον τομέα της κρουαζιέρας με το ενδεχόμενο η Κέρκυρα να γίνει κόμβος κρουαζιέρας (Hub)για την κεντρική Μεσόγειο.