1959
01 Ιανουαρίου 1959

Στο λιμάνι... Κέρκυρα 1959

Στο λιμάνι... Κέρκυρα 1959

1956
01 Ιανουαρίου 1956

O «Ευβοϊκός»

Ο «Ευβοϊκός» αποπλέει από το Παλιό Λιμάνι. Σε δεύτερο πλάνο το Υ/Κ «Βασίλισσα Φρειδερίκη» με τα σινιάλα της Home Lines του Ευγενίδη
1940
01 Νοεμβρίου 1940

1η Νοεμβρίου 1940

Κατά τη διάρκεια ιταλικού βομβαρδισμού πλήττεται η παραλιακή ζώνη ενώ τα νερά που ανασηκώθηκαν από βόμβες που έπεσαν ανάμεσα Βίδο και Λιμάνι, μόλις έχουν καταλαγιάσει.
28 Οκτωβρίου 1940

28η Οκτωβρίου 1940

Ιταλικό αεροσκάφος υπερίπταται του Λιμανιού (διακρίνεται μισοβουλιαγμένη η Προύσσα στο Καφέ Γυαλί)
01 Ιανουαρίου 1940

Προπολεμικά

Προπολεμικά: Απόπλους του Ε/Γ Φρίντων. Στο φόντο ελληνικά πολεμικά (αριστερά το Θ/Κ Αβέρωφ)
1930
01 Ιανουαρίου 1930

Το λιμάνι της Κέρκυρας το 1930

Η περιοχή του λιμανιού περί το 1930. Σε πρώτο πλάνο δεξιά ο μαρκάς.Στο βαθος το σέρβικο τουριστικό «Βασίλισσα Μαρία» και αριστερά γερμανικό ποστάλι. Το κτίριο των ΤΤΤ δεν έχει οικοδομηθεί ακόμα.
1928
01 Ιανουαρίου 1928
πηγή: corfuhistory.eu

Το Λιμάνι της πόλης της Κέρκυρας είναι το κύριο Λιμάνι του νησιού καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των βόρειων παραλίων της πόλης και αποτελεί την κύρια πύλη ανεφοδιασμού του νησιού με αγαθά, την πρώτη για διακίνηση ανθρώπων και την δευτερη για την διακίνηση τουριστών .

Η αναπτυξιακή δυναμική του Λιμανιού της Κέρκυρας συνδέεται ευθέως με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουριστικού τομέα , κύρια με την κρουαζιέρα αλλά και με το γιώτιγκ.

Κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013 έχουν ήδη ενταχθεί και είναι στο στάδιο της αποπεράτωσης τα ακόλουθα έργα :

  1. Για τον τομέα κρουαζιέρας η επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 430 μ. με προϋπολογισμό 18.384.700€. Η επέκταση θα δώσει την δυνατότητα παραβολής ακόμη 2 έως 3 κρουαζιερόπλοιων.
  2. Για τον τομέα του γιώτιγκ η κατασκευή τουριστικού καταφυγίου περίπου 80 θέσεων για μικρά και μεσαία σκάφη στο παλιό λιμάνι της Κέρκυρας (θέση Σπηλιά) ουσιαστικά μέσα στην καρδιά της πόλης με προϋπολογισμό 11.730.009 €.
  3. Ο υπήνεμος Ανατολικός μόλος στον οποίο μα μεταφερθούν οι γραμμες εσωτερικού ώστε να διαχωριστούν πλήρως οι λειτουργίες του λιμανιού για καλύτερη εξυπηρέτηση και των δύο (Κρουαζιέρα και πορθμειακές γραμμές), με προϋπολογισμό 10.102.608 €.
  4. Η απόκτηση πιστοποιητικού περιβαλλοντικής διαχείρισης του Λιμανιού (EMAS) σαν πρώτο βήμα ώστε το λιμάνι να χαρακτηριστεί «Πράσινο Λιμάνι».
  5. Ο στρατηγικός στόχος για το μέλλον είναι η προσέλκυση ακόμη περισσοτέρων κρουαζιερόπλοιων και η επιλογή της Κέρκυρας ως λιμανιού εναρξης και λήξης κρουαζιερών (home port).

Ο στόχος αυτός συνεπάγεται :

  1. Την συνεχή βελτίωση των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης και ασφαλείας ώστε να επιταχύνεται η κίνηση των επισκεπτών μέσα στο λιμάνι.
  2. Την συνεργασία με τους τοπικούς φορείς ώστε να βελτιωθεί η εικόνα της Κέρκυρας ως προορισμού.
  3. Την προβολή των θετικών στοιχείων του νησιού και του λιμανιού (Διεθνές αεροδρόμιο, πόλη μνημείο ΟΥΝΕΣΚΟ, φυσική ομορφιά, ξενοδοχειακή υποδομή) σε σχέση με την κρουαζιέρα.

Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία ώστε το λιμάνι της Κέρκυρας αλλά και τα υπόλοιπα λιμάνια δικαιοδοσίας ΟΛΚΕ να δανειοδοτηθούν για υδατοδρόμια (εγκατάσταση υδροπλάνων). Τα οποία θα δώσουν ώθηση τόσο στην κρουαζιέρα όσο Γενικότερα και στον τομέα του Τουρισμού.

Μεσοπρόθεσμα και εφ όσον η επισκεψιμότητα από κρουαζιερόπλοια συνεχίζει να αυξάνεται θα χρειαστεί ένας δεύτερος επιβατικός σταθμός πάνω στην προβλήτα με σύστημα σύνδεσης με το πλοίο (τύπου φυσούνας αεροδρομίου) για να βελτιωθούν οι συνθήκες από-επιβίβασης των επισκεπτών.

Στον τομέα του γιώτιγκ η κατασκευή εγκατάστασης ελλιμενισμού (μαρίνας) για σουπερ γιώτ (30 έως 145 μ. μήκους) και μικρά κρουαζιερόπλοια.

Στον τομέα της προβολής η συμμετοχή του ΟΛΚΕ σε διεθνής εκθέσεις κρουαζιέρας και η πίεση στους τοπικούς φορείς ώστε να συμμετάσχουν και αυτοί στην προβολή του νησιού ως προορισμού κρουαζιέρας.

Με την ολοκλήρωση των έργων θα διαμορφωθεί ένα σύγχρονο λιμενικό συγκρότημα,ικανό να ανταποκριθεί πλήρως στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες στον τομέα της κρουαζιέρας με το ενδεχόμενο η Κέρκυρα να γίνει κόμβος κρουαζιέρας (Hub)για την κεντρική Μεσόγειο.

Διοίκηση

Η σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΚΕ Α.Ε. έχει ως εξής:

  • Ζερβόπουλος Σπυρίδων, Διευθύνων Σύμβουλος
  • Χονδρογιάννης Γεώργιος , Πρόεδρος Δ.Σ.
  • Μπαμπάκος Δημήτριος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ.
  • Αργυρός Σπυρίδων, Μέλος
  • Απέργης Δημήτριος, Μέλος
  • Κλιάφας Δημήτριος, Μέλος
  • Παπίρης Χρήστος Σπυρίδων, Μέλος
  • Προβελλέγιος Ιωάννης, Μέλος
  • Σπάτουλας Στέφανος, Μέλος

Οργανόγραμμα Υπηρεσιών

Διευθύντρια Οργανισμού : Μαρτζούκου Βασιλική, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τεχνική Υπηρεσία

Χειρδάρης Άγγελος (Πολιτικός Μηχανικός MSc), Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Μπατσούλης Αριστείδης (Μηχανολόγος Μηχανικός MSc), Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Βασιλάκης Ιωάννης (Ηλεκτρολόγος)

Γραμματεία-Πρωτόκολλο- Οικονομικές Υπηρεσίες

Παπίρης Χρήστος, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Παγκράτη Ανδρονίκη, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Κουρής Κωνσταντίνος, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Νομικός Σύμβουλος

Στατήρης Ιωάννης (Δικηγόρος), Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.) είναι Ανώνυμη Εταιρεία με μόνο μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο. Ο "Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε." διαχειρίζεται το λιμάνι της Κέρκυρας, τα τρία λιμάνια των Παξών, το λιμάνι των Οθωνών το λιμάνι της Ερείκουσσας, αλλά και ένα σημαντικό μέρος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης της Κέρκυρας. Η κύρια αποστολή του "Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε." και η βασική πηγή εσόδων του είναι η λειτουργία του λιμανιού της Κέρκυρας το οποίο αποτελεί βασική πύλη εισόδου στο νησί τόσο για άτομα όσο και για εμπορεύματα. Τα τελευταία τρία χρόνια από το λιμάνι της Κέρκυρας διακινούνται κατά μέσο όρο (εκτός κρουαζιερόπλοιων)ÂÂ 1.300.000 επιβάτες και 536.000 οχήματα ενώ το επισκέπτονται 485 κρουαζιερόπλοια με 640.000 επιβάτες. Ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών την ίδια περίοδο ανέρχεται σε 2.900.000 € . Ο "Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε." διοικείται από 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο και Πρόεδρο / Διευθύνοντα Σύμβουλο και εποπτεύεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου που έχει στην αρμοδιότητα του την Λιμενική πολιτική της χώρας.